Zdrowe pieczenie!

muffins-267299_640

Nigdy więcej wyrzutów sumienia podczas pieczenia ciast i przygotowywania deserów – dzięki naszym poradom tradycyjne składniki zastąpicie zdrowymi superfoods! 

Przygotowywane dania nie stracą na walorach smakowych, wręcz przeciwnie – mogą tylko zyskać! Zyskają też witaminy, staną się dietetyczne lub po prostu ciekawsze, oryginalne. Sprawdźcie, czym zastąpić tradycyjne składniki ciast i deserów. 

Mąka pszenna – wbrew pozorom mąkę można zastąpić wieloma składnikami, nie tylko sypkimi. Doskonale nadają się do tego również warzywa, np. czarna fasola (1 szklanka zmiksowanej fasoli zamiast 1 szklanki mąki), która świetnie zastąpi mąkę w przygotowaniu brownies i podobnych ciast. 

5684475740_8ea70b4c89_z

Jako zamiennik mąki pszennej sprawdza się również zdrowsza mąka pełnoziarnista, poza tym mąką kokosowa, nadająca daniu lekki kokosowy smak i aromat, a także mąka orzechowa – obie idealne do naleśników, ciastek, słodkich chlebów (marchwiowych lub bananowych). 

Cukier – najlepszym jego zamiennikiem jest miód, ale nie tylko! Do słodzenia ciast i deserów nadają się również niesłodzone nektary owocowe (najlepiej sprawdza się jabłkowy, który jest naturalnie gęsty i nie rozrzedzi zbytnio ciasta). Podobnie działa ekstrakt z wanilii.

Olej i masło – gdy nie chcemy używać tłuszczu lub chociaż użyć go mniej, świetnie zastąpi go wspomniany już nektar jabłkowy (pół szklanki nekaturu i pół szklanki oleju, zamiast całej szklanki oleju), poza tym suszone śliwki (zamiast 250 gram masła należy użyć ok. 200 gram zmiksowanych śliwek z 50 ml gotującej się wody). Masło zastąpić można również przez awokado lub bananem (o tej samej wadze). 

Blueberry_pancakes_(1)

Jajka – możemy w tym celu wykorzystać popularne ostatnio i bardzo zdrowe nasiona chia (1 łyżeczka nasion z 1 szklanką wody na 1 jajko) lub siemię lniane (1 łyżeczka siemienia z 3 łyżeczkami wody na 1 jajko). 

A Wy? Znacie jakieś zdrowe zamienniki składników ciast i deserów? Podzielcie się nimi na naszym fanpage’u

— — —

Kochani, jesteśmy obecni również na Instagramie. Warto nas śledzić, aby nie przegapić żadnej nowości na naszej stronie czy informacji o organizowanych przez nas wydarzeniach. Na Facebooku niestety niekiedy wiele umyka, warto więc być z nami i tu:

https://instagram.com/gotujmyzdrowo/

Podobne artykuły...