Jak wykorzystać w kuchni nasiona chia?

18217706412_95abc104fb

Ostatnio bardzo popularna szałwia hiszpańska (znana jako nasiona chia) słynie ze swych wyjątkowych wartości odżywczych i właściwości zdrowotnych. Podpowiadamy, jakie potrawy można nią wzbogacić.

Szałwia hiszpańska to roślina pochodząca z Meksyku i Gwatemali. Nadzwyczajne właściwości jej nasion doceniali już Aztekowie! Zawierają one więcej kwasów omega-3 niż łosoś, są bardziej bogate w wapń niż mleko, zapobiegają rozwojowi nowotworów… Więcej o ich właściwościach zdrowotnych oraz ich rodzajach dowiecie się z artykułu na zaprzyjaźnionym z nami blogu, tutaj natomiast zajmiemy się wykorzystaniem tych nasion w kuchni.

1. Dodaj nasiona do dżemu – wykonanego w domu lub kupionego w sklepie. Wzbogacą ten słodki przysmak o wartości odżywcze!

2. Posyp nasionami pizzę. Nie tylko będzie wyglądać i smakować ciekawiej, ale też zamieni się w dużo zdrowszy posiłek.

3. Dodaj je do puddingu, budyniu, płatków owsianych lub kaszy, a całość połącz z owocami – otrzymasz doskonałe śniadanie lub deser.

13606718074_134e80cc65

4. Posyp nasionami sałatkę warzywną.

5. Dodaj je do ciastek i muffinów podczas pieczenia.

6. Dodaj je do ciasta naleśnikowego.

7. Wymieszaj je z bułką tartą – powstanie w ten sposób pyszna, zdrowa panierka do ryb lub mięsa. 

8. Wymieszaj z jogurtem, a następnie zamroź – to doskonały sposób na zdrowe lody.

9. Wymieszaj z mięsem mielonym i zrób zdrowe klopsiki.

10. Piekąc chleb, dodaj do niego nasiona chia. Będzie nie tylko pyszny (bo domowy!), ale i zdrowszy niż każdy inny.

A Wy, znacie ciekawe sposoby na wykorzystanie chia w kuchni? Podzielcie się nimi na naszym Fanpage’u!

— — —

Kochani, jesteśmy obecni również na Instagramie. Warto nas śledzić, aby nie przegapić żadnej nowości na naszej stronie czy informacji o organizowanych przez nas wydarzeniach. Na Facebooku niestety niekiedy wiele umyka, warto więc być z nami i tu:

https://instagram.com/gotujmyzdrowo/

Podobne artykuły...