Jak zdrowo przejść na wegetarianizm

vegetable-913275_960_720

Zastanawiacie się nad przejściem na wegetarianizm lub weganizm albo po prostu chcecie jeść mniej mięsa? Przed Wami kilka ważnych wskazówek, dzięki którym zrobicie to w sposób zdrowy i bezpieczny dla Waszego organizmu!

1. Przede wszystkim zadbajcie o odpowiedni poziom witamin i składników odżywczych, których dostarcza mięso – jeśli usuniecie je ze swojej diety, musicie mieć pewność, że w innych daniach znajdziecie odpowiednią ilość białka, żelaza, wapnia oraz witamin D i B12

Nie oznacza to jednak, że przed każdym posiłkiem musiscie przeszukiwać internet lub nosić przy sobie tabele składników odżywczych, a potem wyliczać, czy zjedliście ich odpowiednią ilość. Na szczęście w zdrowym odżywianiu pomagają specjalne aplikacje, do których wystarczy wpisać zjadane w ciągu dnia posiłki – program obliczy, ile składników nam brakuje, aby ich ilość w naszym organizmie była idealna. 

Doskonale sprawdza się aplikacja Wholesome – nie tylko dla wegetarian i wegan, lecz dla kazdego, kto ma ochotę na zdrowe odżywianie!

2. Nie musicie od razu całkowicie rezygnować z mięsa – zdrowsza i łatwiejsza będzie metoda „małych kroczków”

3. Zamiast soków wybierzcie smoothies – to prosty sposób na dostarczenie organizmowi błonnika, natualnych źródeł białka i innych zdrowych składników odżwyczych. 

4. Sięgajcie po fasolę, soczewicę, ciecierzycę – to doskonałe źródła żelaza i białka. To, ile białka potrzebuje nasz organizm, zależy od tego, jaki tryb życia prowadzimy i na ile jest on aktywny.

tomatoes-1031577_960_720

5. Wegetarianie powinni jeść dwa razy więcej żelaza niż osoby spożywające mięso, aby dostarczyć organizmowi odpowiednią jego ilość. Jest to konieczne dlatego, że żelazo pochodzące z roślin i zbóż nie jest absorbowane przez organizm tak dobrze, jak żelazo pochodzące z mięsa. 

Wskazówka – jeśli produkty zawierające żelazo będziemy przyjmować równocześnie z jedzeniem bogatym w witaminę C, nasz organizm łatwiej je przyswoi!

6. Zamiast gotować warzywa, przygotujcie je na parze – to je uchroni przed utratą składników odżywczych.

— — —

Kochani, jesteśmy obecni również na Instagramie. Warto nas śledzić, aby nie przegapić żadnej nowości na naszej stronie czy informacji o organizowanych przez nas wydarzeniach. Na Facebooku niestety niekiedy wiele umyka, warto więc być z nami i tu:

https://instagram.com/gotujmyzdrowo/

Podobne artykuły...