Pieczony omlet na szybkie śniadanie

pieczony omlet3

Jeśli sądzicie, że rano brakuje czasu na ciekawe i pyszne śniadania, Kasia z bloga ChilliBite przygotowała doskonały przepis, który wyprowadzi Was z tego błędu! Przed Wami smaczne, zdrowe, kolorowe, aromatyczne i… bez grama soli omlety z piekarnika!

Przepis powstał zgodnie z naszą kampanią Gotujmy Zdrowo – mniej soli. Zajrzyjcie też na bloga Kasi – przy okazji tworzenia przepisu dla nas, opowiedziała o tym, jak redukowała sól w swojej diecie oraz przeanalizowała piramidę zdrowego żywienia!

Składniki dla 1 osoby (4 małe muffinki):

  • 2 jajka
  • 2 łyżki mleka (można zastąpić wodą)
  • szczypta świeżo mielonego pieprzu
  • szczypta chilli 
  • opcjonalnie szczypta suszonych ziół: majeranek, zioła prowansalskie, bazylia

6 łyżek dodatków smakowych:

  •    1 łyżka wybranego sera: gouda lub cheddar lub kozi twaróg lub feta
  •    3 łyżki mieszanych warzyw: pomidory, pomidory suszone, papryka, pieczarki, szparagi, cukinia, 
  •    kapary, oliwki, marynowane karczochy
  •    1 łyżka wybranej wędliny lub ryby wędzonej: szynka, chorizo, wiejska kiełbasa, kabanos, 
  •    przesmażony bekon,wędzony dorsz, makrela lub łosoś
  •    1 łyżka świeżych ziół: natka, szczypiorek, bazylia, oregano, tymianek, koperek

pieczony omlet kolaż2

Przygotowanie:

Przygotuj nieprzywierające foremki do muffinek, jeśli ich nie posiadasz, wysmaruj foremki jakie masz masłem lub oliwą albo włóż papilotki do muffinek (idealne jeśli chcesz zabrać omlety do śniadaniówki). 

Jajka rozkłóć w miseczce z mlekiem lub wodą, dopraw świeżo mielonym pieprzem, chilli i suszonymi ziołami (jeśli używasz), dodaj pokrojone w drobną kostkę wybrane dodatki – warzywa, wędlinę lub rybę, ser i posiekane świeże zioła. Wszystko razem wymieszaj i przelej do foremek muffinkowych. Z 2 jajek z dodatkami powinny wyjść 4 omlety wielkości muffinek. Wstaw blachę z masą jajeczną do lodówki lub upiecz od razu.

Następnego dnia wyjmij blachę z lodówki i rozgrzej piekarnik do 175°C. Piecz omlety ok 15-20 minut, aż się lekko zezłocą. Podawaj ze świeżymi ziołami, oprószone pieprzem. Świetnie smakują z domowym chutneyem lub sosem pomidorowym.

Smacznego!

— — —

Kochani, jesteśmy obecni również na Instagramie. Warto nas śledzić, aby nie przegapić żadnej nowości na naszej stronie czy informacji o organizowanych przez nas wydarzeniach. Na Facebooku niestety niekiedy wiele umyka, warto więc być z nami i tu:

https://instagram.com/gotujmyzdrowo/

Podobne artykuły...