Pieczona makrela z kolendrą i limonką bez soli

makrela2

„Dietetycy alarmują: spożywamy za mało ryb!“ – przypomina Agata z www.kuchniawformie.pl. Ostatnio jednak rośnie popularność jednej z najzdrowszych ryb – makreli, nie tylko wędzonej, ale także świeżej!

Makrela wspaniale wychodzi w połączeniu z aromatycznymi dodatkami: kolendrą, limonką, imbirem i czosnkiem… Oto nasza propozycja na dziś.

 

Składniki (na 2 porcje):

2 makrele

1/2 pęczka kolendry

1/2 pęczka natki

skórka otarta z 1 limonki

sok wyciśnięty z 1/2 limonki

1 ząbek czosnku

ok. 2 centymetrowy kawałek świeżego imbiru

kilka łyżek oliwy

MG_2937-e1414790102946-360x540

Sposób przygotowania:

Makrelę umyj i osusz. Natnij skórę w trzech miejscach po obu stronach (tak jak na zdjęciu). Posiekaj kolendrę i natkę, a czosnek i imbir zetrzyj na tarce. Kolendrę i natkę wsyp do miski, dodaj skórkę i sok z limonki, starty czosnek i imbir. Następnie dolej oliwę (tylko tyle, aby „skleić” składniki). Ziołami nafaszeruj makrelę, zarówno od strony brzucha, jak i w nacięciach. Rybę (każdą osobno) zawiń w papier do pieczenia. Pozostaw na ok. 30 minut. Nagrzej piekarnik do 180 stopni. Piecz rybę (w papierze do pieczenia) ok. 20 minut. Makrelę z kolendrą i pietruszką można podać z duszoną kapustą chińską – pak choi.

MG_2927-540x360

Podobne artykuły...