Nowalijki

unnamed - Copy

Najwyższy czas zregenerować organizm po zimie i dodać mu witamin! Doskonałe są do tego nowalijki – świeże, soczyste, chrupiące warzywa, które z oryginalnymi dodatkami zachwycą każdego smakiem i kolorami!

Ten doskonały przepis przygotowała dla nas nasza ekspertka Ewa Olejniczak, uczennica Szefa Kuchni Kurta Schellera. Danie powstało w zgodzie z naszą akcją Gotujmy Zdrowo – mniej soli!

Składniki:

– młoda marchew 4 szt.
– rzodkiewka 4 szt.
– młode buraczki 4 szt.
– liście młodej botwinki
– szparag zielony 4 szt.
– szparag biały 4 szt.
– romanesco młode 100g
– jajka przepiórcze 8szt
– masło 30g
– kilka listków sałaty
– limonka 1 szt.
– oliwa z oliwek 60ml
– imbir świeży 30g
.

Przygotowanie:

Białe szparagi obieramy i gotujemy w wodzie z odrobioną cukru, następnie po wyjęciu do tej wody dodajemy masło i gotujemy umytą marchew. Po wyjęciu marchewki w tej samej wodzie gotujemy młode, obrane buraczki – oddzielnie, aby nie zabarwiły marchewki. Rzodkiewkę kroimy bardzo cienko na tarce do ogórków lub obieraczką do warzyw i wrzucamy do wody z lodem. Zielone szparagi gotujemy w dużej ilości wody, a po nich w tej samej drobne różyczki romanesco. Jajka przepiórcze gotujemy we wrzącej wodzie 2 minuty i szybko schładzamy po wyjęciu. Imbir siekamy najdrobniej jak możemy lub wkładamy go z oliwą i sokiem z cytryny do blendera. Po zblendowaniu przecedzamy przez filtr do kawy lub gęstą gazę. Wszystkie składniki układamy na talerzy tak, aby zachwycić naszych gości i polewamy dresingiem.

Smacznego!

Podobne artykuły...