Makaron ryżowy z rzodkiewką i miso

makaron_miso

Soczysta, chrupiąca rzodkiewka to doskonałe dopełnienie jesiennego obiadu – Maia, autorka bloga qmamkasze, dodaje go do makaronu, a jego smak podkręca pastą miso. Nie można się oprzeć! 

Już sam widok zniewala, a co dopiero smak! Poza tym danie nie zawiera ani grama soli, zgodnie z naszą inicjatywą Gotujmy Zdrowo – mniej soli

Składniki:

  • 5 -6 rzodkiewek
  • makaron ryżowy z brązowego ryżu
  • łyżka masła klarowanego/oleju rzepakowego
  • łyżka orzechów piniowych
  • szczypta nasion kolendry
  • szczypta świeżo mielonego kolorowego pieprzu
  • płaska łyżka pasty miso (bio)
  • kilka kropli wyciśniętego soku z cytryny
  • utarta skórka z cytryny (szczypta)
  • garść świeżej kolendry

Przygotowanie:

Makaron ryżowy należy ugotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu, odcedzić. Rzodkiewki porządnie myjemy i kroimy na cieniutkie plasterki. Na patelni rozgrzewamy masło klarowane, wrzucamy nasiona kolendry, podsmażamy chwilę, dodajemy orzechy piniowe i pieprz. Miso rozrabiamy odrobiną wodą i wlewamy na patelnię, dodajemy odrobinę soku z cytryny, utartą skórkę i zestawiamy z ognia. Mieszamy całość z makaronem, świeżą kolendrą i rzodkiewką. Podajemy od razu.

Smacznego!

— — —

Kochani, jesteśmy obecni również na Instagramie. Warto nas śledzić, aby nie przegapić żadnej nowości na naszej stronie czy informacji o organizowanych przez nas wydarzeniach. Na Facebooku niestety niekiedy wiele umyka, warto więc być z nami i tu:

https://instagram.com/gotujmyzdrowo/

Podobne artykuły...