Jak przechowywać jedzenie, by długo zachowało świeżość?

12285369414_7a9afbb3b7_o

Przed Wami porady, dzięki którym już nigdy nie wyrzucicie zepsutego jedzenia ani nie będzie obawiać się o jego świeżość – sekretem jest miejsce jego przechowywania, sposób i długość. 

 OWOCE:

  • jabłko – w lodówce w dolnej szufladzie zachowa świeżość nawet przez 3 tygodnie
  • awokado – całe: do 4 dni na górnej półce lodówki, jeśli schowamy je tam już dojrzałe; przepołowione: 1 dzień
  • banan – na górnej półce, do 3 dni, jeśli jest już dojrzały
  • jagody, maliny, truskawki – do 3 dni w dolnej szufaldzie w otwartym pojemniku, najlepiej koszyczku (w misce mogą szybko zepsuć się owoce znajdujące się na dnie)
  • cytrusy – całe: 2 tygodnie; przepołowione: 2-3 dni
  • przepołowiony melon – od 7 do 10 dni
  • pomidory – do 5 dni, najlepiej w koszyczku (dotyczy ich ta sama zasada co jagód, malin i truskawek)

WARZYWA:

  • szparagi – na półce lodówki do 4 dni
  • papryka – również na półce, 1 tydzień
  • brokuły – w szufladzie lodówki, nie więcej niż 5 dni
  • kapusta – w szufladzie, do 2 tygodni
  • ogórek – również w szufladzie, 1 tydzień
  • marchew – w tym samym miejscu, zachowają świeżość aż przez 3 tygodnie
  • czosnek – w jakimś ciemnym i chłodnym miejscu, będzie zdatny do jedzenia przez 2 miesiące
  • cebula – także w ciemnym i chłodnym miejscu, przez miesiąc lub dwa
  • ziemniaki – podobnie, jeśli chodzi o miejsce, wówczas nie zepsują się przez miesiąc lub dwa

ŚWIEŻE ZIOŁA:

  • bazylia, pietruszka, kolendra i koperek – przechowywane w lodówce zachowają świeżość przez 5-7 dni
  • rozmaryn i tymianek – również w lodówce, przez 2 tygodnie

CHLEB:

  • zamrożony – do 3 miesięcy
  • świeży, w woreczku, na półce w lodówce – do 3 dni

A Wy? Macie swoje sposoby na dłuższe zachowanie świeżości dla swego jedzenia? Podzielcie się swoimi radami na naszym Fanpage’u!

— — —

Kochani, jesteśmy obecni również na Instagramie. Warto nas śledzić, aby nie przegapić żadnej nowości na naszej stronie czy informacji o organizowanych przez nas wydarzeniach. Na Facebooku niestety niekiedy wiele umyka, warto więc być z nami i tu:

https://instagram.com/gotujmyzdrowo/

Podobne artykuły...