Grzanki z kiszoną marchewką

grzanka_march_kisz_2-730x400

Chcecie kolejnej odmiany na śniadanie? Sięgnijcie po kiszoną marchewkę według przepisu Mai z bloga qmamkasze! To nie tylko ciekawy, oryginalny smak, lecz także samo zdrowie – marchewka pobudzi nasz układ trawienny, a masło orzechowe na tostach doda energii.

Danie przygotowane zostało zgodnie z naszą kampanią Gotujmy Zdrowo – mniej soli. Zawiera jej niewielką ilość – najlepiej użyjcie soli różowej, najzdrowszej!

Składniki na średni słoik (około 1l) kiszonej marchewki :

  • 4-5 marchewek
  • 3 łyżeczki różowej lub kamiennej soli
  • dwa ząbki czosnku
  • 2-3 cm kawałek korzenia chrzanu
  • płaska łyżka suszonego kopru
  • liść laurowy lub w sezonie czereśni/dębu/porzeczki

Przygotowanie:

Marchewki obieramy, myjemy i kroimy na cieniutkie plasterki. Słoik przelewamy wrzątkiem, w kubku mieszamy wrzątek z solą. Czosnek obieramy, korzeń chrzanu myjemy. Do słoika wkładamy pokrojoną marchewkę, przyprawy, chrzan, czosnek, wymieszaną gorącą wodę z solą i dopełniamy całość wrzątkiem. Zakręcamy, niekoniecznie jakoś bardzo mocno i odstawiamy na kilka dni.

Składniki na tosty śniadaniowe :

  • kilka kromek chleba na zakwasie
  • masło orzechowe
  • kilka drobnych listków bazylii

Przygotowanie:

Chleb grillujemy lub podpiekamy w tosterze, można pokusić się o wersję z patelni. Smarujemy masłem orzechowym, układamy plasterki kiszonej marchewki, doprawiamy delikatnie pieprzem i serwujemy z listkami bazylii.

Smacznego!

— — —

Kochani, jesteśmy obecni również na Instagramie. Warto nas śledzić, aby nie przegapić żadnej nowości na naszej stronie czy informacji o organizowanych przez nas wydarzeniach. Na Facebooku niestety niekiedy wiele umyka, warto więc być z nami i tu:

https://instagram.com/gotujmyzdrowo/

Podobne artykuły...