Domowa granola orzechowa

dyptyk

W wariacjach na temat granoli ogranicza nas jedynie nasza wyobraźnia – to prosty, a jednocześnie ciekawy sposób na pyszne, zdrowe i oryginalne śniadanie, które można urozmaicać sezonowymi dodatkami! Sprawdźcie, jak granolę przyrządza Magda, autorka bloga Dare To Cook.

Danie nie zawiera ani grama soli, zgodnie z naszą kampanią Gotujmy Zdrowo – mniej soli.

Składniki:

  • kopiasta szklanka płatków owsianych górskich
  • łyżka czarnego sezamu
  • łyżka wiórków kokosowych
  • 4 łyżki ziaren słonecznika
  • szklanka mieszanki orzechów posiekanych
  • 2 łyżki błonnika
  • 100 g suszonych śliwek kalifornijskich
  • cztery łyżki pestek dyni
  • łyżka ostropestu
  • 3/4 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
  • 4 łyżki płynnego miodu

Przygotowanie:

Na blachę do pieczenia wykładamy papier. Wszystkie ziarna mieszamy w misce. W soku z pomarańczy rozpuszczamy miód. Ziarna zalewamy mieszanką soku z miodem i wykładamy na papier do pieczenia wstawiamy do piekarnika na ok. 30 min co jakiś czas mieszając. Kiedy granola jest lekko złota i chrupiąca, wyjmujemy blachę z piekarnika, studzimy i dodajemy posiekane śliwki. Zjadamy codziennie na śniadanie z jogurtem naturalnym i świeżymi owocami.

Smacznego!

— — —

Kochani, jesteśmy obecni również na Instagramie. Warto nas śledzić, aby nie przegapić żadnej nowości na naszej stronie czy informacji o organizowanych przez nas wydarzeniach. Na Facebooku niestety niekiedy wiele umyka, warto więc być z nami i tu:

https://instagram.com/gotujmyzdrowo/

Podobne artykuły...