Co o jedzeniu mówi jego kolor?

fruits-651403_960_720

Warzywa i owoce zielone, czerwone czy żółte nie są takie bez powodu. Oprócz tego, że chętniej sięgamy po te zdrowe smakołyki, jeśli przyciągają nasz wzrok gamą ciepłych barw, to kolor każdego składnika niesie za sobą poszczególne właściwości zdrowotne. 

Dlatego im więcej kolorów na talerzu, tym lepiej! Będzie nie tylko smaczniej, ale i zdrowiej.

Wszystkie zielone warzywa i owoce to naturalna dawka słońca, z którego chyba każdy czerpie przyjemność. Gdy zatem brakuje go za oknem, podajmy je sobie na talerzu! Zawdzięczamy to zawartości chlorofilu, czyli… płynnej energii słonecznej. Jak bez słońca, tak i bez chlorofilu życie nie jest możliwe. Chlorofil usprawnia nasze narządy, oczyszcza je, a nawet bierze udział w niszczeniu chorobotwórczych bakterii i grzybów.

plant-690051_960_720

Dlatego sięgajmy po zieleninę – zawiera nie tylko chlorofil, ale też tlen oraz jest pożywieniem zasadowym – dzięki niej utrzymamy odpowiednie pH ciała i ogólne zdrowie całego organizmu.

Z kolei czerwone warzywa i owoce bogate są w przeciwutleniacze (antocyjany i likopen), które chronią organizm przed starzeniem się, oraz przed… nowotworami! Zawierają też potas regulujący pracę serca i obniżający ciśnienie krwi. Wspomagają one także układ odpornościowy i mają działanie przeciwzapalne.

raspberry-427390_960_720

Warzywa żółte i pomarańczowe zawierają naturalny barwnik beta-karoten – chroni on skórę przed promieniami słonecznymi i ogólnie zapewnia jej ładny wygląd (chroni przed jej strzeniem się!) oraz działa pozytywnie na nasz wzrok.

Zawarte w tej grupie owoce cytrusowe to doskonałe źródło witaminy C, która jest silnym przeciwutleniaczem.

pumpkins-506422_960_720

Warzywa białe, takie jak czosnek, szalotka, cebula i por, są źródłem związków siarki, które mają działanie przecibakteryjne, przeciwzapalne oraz przeciwwirusowe, a także wzmacniają odporność i obniżają poziom cholesterolu.

aromatic-84691_960_720

Z kolei warzywa i owoce fioletowe zawierają antyoksydanty antocyjany, które poprawiają stan naszej skóry, działają pozytywnie na wzrok oraz mogą obniżyć ryzyko zachorowania na nowotwory.

fruit-1004887_960_720

Wiecie już, dlaczego tak ważna jest różnorodność w diecie? To połączenie przyjemności ze zdrowiem!

— — —

Kochani, jesteśmy obecni również na Instagramie. Warto nas śledzić, aby nie przegapić żadnej nowości na naszej stronie czy informacji o organizowanych przez nas wydarzeniach. Na Facebooku niestety niekiedy wiele umyka, warto więc być z nami i tu:

https://instagram.com/gotujmyzdrowo/

Podobne artykuły...